laupäev, 15. oktoober 2016

MIAMI REIS

OKTOOBER 2016

OSA 6.

Peale Kennedy Space Centerist lahkumist sõitsime Orlando poole. Hommikul priceline.com lehe kaudu saadud Hiltoni Doubletree hotelli Orlando lähedal jõudsime juba pimedas. Selgus, et samas hotellis olime ka 5 aastat tagasi, kuid siis arvasin, et ma kunagi enam siia ei satu. Iial ära ütle iial. Kuna seekord hommikusööki ei olnud hinnas, siis käisime ka lähedal asuvas poekeses mingit snäkki ostmas. Poe kõrval oli piljardilaudadega baar. Märkasin baari ukse lähedal A4 formaadis lehte, kus oli kirjas baari külastajate reeglid. Tagantjärgi mõtlen, et oleks pidanud sellest lehest ka pilti tegema. Kirjas oli reeglites aga see, et alates kella 08.00 PM ehk õhtust: peavad nokamütsid olema peas nokk eespool, naistepeksjaid sisse ei lasta, püksid peavad olema üles tõmmmatud, sest keegi ei soovi näha sinu aluspesu ning kui käitud tülinorivalt, siis sind visatakse välja ja ei teenindata jms. Pood sarnanes väikese bensuka kaubavalikuga kauplusele st. põhimõtteliselt midagi eriti osta polnudki aga ei viitsinud ka kuskile uut kohta otsima minna. Käisime ka alkoholipoes, kus teenindaja rääkis oma transameestega vene keeles. Meid siiski teenindas preili inglise keeles. Ostu sooritamisel küsis ka dokumenti näha.
Hotelli majadekompleksi sisehoovis olid basseinid, kus hommikul käisime värskendust saamas. Ilm ei olnud veel nii soe kui päeval ja basseini vesi tundus jahe aga siiski värskendav. Kõrval oli ka ümmargune ja kuuma veega jacuzzi. Vesi haises mingi kemikaali järgi ja seal reeglite järgi ei tohtinudki üle 15 minuti olla. Me olime ehk 5 minutit, siis juba tekkis tunne, et tahaks välja minna. Tervel alal jooksis ringi mitmeid oravaid ja nad on päris julged, lasevad üsna lähedale tulla.

Telefoniga pildistatud oravapoiss
Terve päev oli planeeritud ostlemisele ja sõitsimegi mõne miili kaugusel asuvasse outlettide keskusesse. Leppisime kokku, et kella 14:00 ajal kohtume ja teeme ka lõunapausi. Poest poodi ringi käies möödub aeg ikka väga kiirelt ja kui ühel hetkel kella vaatasime, siis oli kell juba 14:35 ehk me olime kokku lepitud kohtumisele üle poole tunni juba hiljaks jäänud. Kaubad oli vaja ju ka ära maksta mis kätte oli jäänud ja loomulikult oli vaja veel ka järjekorras seista. Lea proovis Ulvile helistada aga telefoni teel ei saanud miskipärast kedagi kätte. Jõudsime siis kohale kokkulepitud ajast umbes 45 minutit hiljem ja ämm susises juba nagu aurutriikraud. Asja arutades selgus, et kummalgi telefon ei töötagi. Reinu telefonil sai aku tühjaks ja Ulvi ei saanud üldse helistada. Ka jõudsime mõttele, et kokkulepitud kellaajast umbes 10-15 minutit varem peaks telefoni olema pandud märguanne, et seda aega ära ei unustaks.
Ulvi ei saanud helistada aga telefonioperaatori piirangute tõttu, mida olen ka ise korra kogenud. Ma ei tea kuidas on teiste telefonioperaatoritega aga näiteks Tele2 määrab automaatselt telefonikulude limiidi summas 20€. Juhul kui see saab täis, siis lakkabki telefon töötamast. Kõige parem on kui see juhtub välismaal olles ja nii see tavaliselt ongi. Ühel hetkel sa ei saa kõnesid vastu võtta ega välja helistada ega sõnumeid saata. Internet peaks siiski töötama, kui sa leiad vaba ja tasuta wifi võrgu. Kui nüüd mõtled, et lähed Tele2 veebilehele ja saad kõik ilusti korda siis ega ikka ei saa küll. Esiteks peab sul olema meeles parool millega saad Tele2 iseteenindusse. Kui seda meeles pole siis on veel valikuna sisselogimise võimalus ID kaardiga. Kas sul on poes või reisil ID kaardi lugeja kaasas? Tõenäoliselt mitte. Kolmas võimalus on sisse logida MobiilID-ga aga jällegi ebaõnnestunud variant kui telefon ei tööta. Neljas võimalus on sisse logida Facebooki konto abil. See töötab vaid siis, kui kodus olles oled Tele2 ja Facebooki konto omavahel ära sidunud. Kui proovid seda välismaal olles teha, kui telefon ei toimi, siis seda ei saa teha. Viies võimalus on helistada Tele2 esindusse aga kui telefon ei tööta, siis kuidas sa helistad? Lisaks kui Eestis on parasjagu öö, siis ei saa ju kedagi kätte. Kuues võimalus on kasutada sõbra või reisikaaslase telefoni, helistada Tele2-te ja paluda oma limiite tõsta. Kui see saab tehtud, siis saad uuesti telefoniga rääkida. Kui sulle keegi sellest midagi varem pole rääkinud, siis saad reisil olles üsna tõenäoliselt päeva või tuju rikutud. Seega enne reisile minemist kontrolli üle oma telefoni limiidid ka välismaal helistades ja proovi ka telefonioperaatori iseteenindusse sisse logida, nii parooli kui ka Facebooki konto abil. Ulvi telefoni saime korda, kuid selleks läks ka ikkagi üle 24 tunni aega. Pole vist lõbus, kui sul on vaja ohuolukorras helistada aga telefon lihtsalt ei tööta.
Kaubanduskeskuses sai ikka nii kaua oldud, et väljas hakkas juba hämarduma. Auto oli maast laeni igasuguseid kotikesi täis.

Hakkasime sõitma uude ööbimiskohta Tampa lähedal. Autoga siin ringi liikudes on ülimalt oluline ja kasulik omada navigeerimisseadet või vastava äpiga telefoni. 5 aastat tagasi oli mul olemas Garmin Nüvi GPS ja selle kasutamiseks rentisin Eestist umbes 20€ eest seadmesse sisestatava mälukaardi, kus olid peal USA linnad. Seekord mõtlesin, et ei hakka selle asjaga jändama. Kui jaanuaris Tais käisin, siis soovitas mu töökaaslane Sandra kasutada sellist äppi nagu Here WeGo ehk lühidalt Here. Laadisin selle äpi siis oma telefoni koos Tai kaardiga ja saime sellega ilusti sõidetud. Nüüd enne USA reisi laadisin telefoni alla lisaks ka Florida kaardi. Selle äpi eeliseks on see, et see ei kasuta telefoni roaming andmesidet vaid ainult asukohateenuseid mis pole tasuline. Väike kartus oli kas see USA-s ikka töötab aga nüüd olles seda mitu päeva kasutanud võin öelda, et toimib ilusti ja saab sõidetud küll.
Erkaanitõmmis Here WeGo äpist kui sõitsime Clearwater Beachi poole.
Kui võrdlen nüüd tavalise Garmin GPS seadmega, siis seal näitab ka sõiduridade arvu ja infot ning pööramise radu ehk õiget GPS-i on veidi lihtsam kasutada aga Here töötab ka ilusti ja ei maksa midagi. Here WeGo toimib mul iOS-iga aga see on saadaval ka Google Play poest Androidile.

See päev midagi erilist väga ei juhtunudki. Uus lugu siis juba järgmisel korral. Vihjeks võin seda öelda, et peaaegu oleks autovõtmed kaotsi läinud.
PS. Ulvi tegelikult ei susisenud ja lubas kirjutada mul siia, et susises kui aurutriikraud :-).